Telenor Connexion med i Gartners magiska kvadrant

Telenor Connexion är med i analysbolaget Gartners ranking av världens främsta leverantörer inom Managed M2M Services.

Gartner Magic Quadrant är en serie marknadsanalysrapporter från amerikanska analysbolaget Gartner. I årets magiska kvadrant för M2M Managed Services, som precis har publicerats, rankas förutom Telenor Connexion 16 andra globala IoT-leverantörer.

Användandet av mobilbaserade M2M-tjänster är en viktig del i många IoT-lösningar och marknaden är mycket konkurrensutsatt.

– Att Telenor Connexion valts ut att medverka i rapporten ser vi som en bekräftelse av vårt erbjudande och som ett bevis på både vår förmåga att möta kundernas behov och vår kundservice, säger Mats Lundquist, VD på Telenor Connexion.

Företagen i rapporten bedöms enligt kriterier såsom produkt- och tjänsteerbjudande, övergripande lönsamhet, försäljning och prissättning, marknadens intresse, marknadsföring, kundupplevelse och drift. I bedömningskriterierna för helhetsbild av vision ingår insikt om marknaden, marknadsstrategi, försäljningsstrategi, strategi för produkterbjudande, affärsmodell, strategi för vertikaler och branscher, innovation och geografisk strategi.

Disclaimer: Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.