Telenor Connexion tar service seriöst

Miljoner uppkopplade enheter, med endast en kontaktpunkt. Vårt team av specialister erbjuder dygnet runt-bevakning och support.

Er framgång är viktig – därför ser vi personen bakom varje kund till oss. Telenor Connexion Service Operations Center hanterar varje enskilt fall med ansvar och noggrannhet. Vårt hängivna och välutbildade team arbetar uteslutande med Telenor Connexions IoT-lösningar.

Om ett problem uppstår är vi tillgängliga dygnet runt via e-post, telefon och vår serviceportal. Vår tekniska support och våra experter på prestandaövervakning, som är baserade i Karlskrona, är redo att agera snabbt när ni behöver dem.

Prenumerations- och IoT-kontrollportal

Den webbaserade portalen Telenor Connexion Service Portal ger er tillgång till information i realtid och full kontroll över era lösningar.

  • Er prenumeration är lätt att hantera via vår egen webbportal eller genom direkt integrering från våra API:er till ert IS/IT-system.
  • Ni har fullständig översikt och kontroll med SIM Management-verktyg, realtidövervakning av trafiken, varningsfunktioner, historisk statistik och diagnostiska verktyg.
  • Våra dedikerade IoT-supportspecialister hanterar kontrollportalerna och är redo att hjälpa till med eventuella problem.

Service Level Agreement (SLA)

Vi garanterar pålitlig, högkvalitativ uppkoppling som är byggd på vår starka SLA-bakgrund som mobiloperatör. Sedan 2012 har våra kunder haft 99,99% servicetillgänglighet till grunderna i vårt kärnnätverk. Vi erbjuder en mängd olika SLA-alternativ som passar just era behov.

Övervakning och förbyggande diagnostik

Det bästa med vår kundtjänst är kanske att ni sällan behöver kontakta dem. Vi har ett förebyggande diagnostiskt tillvägagångssätt för varje kundlösning. Med ständig bevakning strävar vi efter att lösa eventuella problem så fort som möjligt.

Vi kan bevaka varje uppkopplad enhet i vilket nätverk som helst. Om några potentiella problem identifieras skickar vi ett e-postmeddelande och rekommenderar en åtgärd.

Serviceärenden och incidenthantering

Om ni behöver support har vi alla kompetenser tillgängliga in-house. Ni har ett ansvar gentemot era slutkunder och vi är här för att se till att ni kan leverera bästa möjliga service.

För att försäkra oss om en flexibel hantering av incidenter följer vi en rad detaljerade metoder för IT-servicehantering, som fastställts av Information Technology Infrastructure Library (ITIL-databasen). Med en beredskap för oförutsedda händelser kan ni vara säkra på att era nätverk alltid har högsta prestanda.

Hantering av Change Management

Vi fokuserar ständigt på kontinuerlig förbättring och optimering av er lösning. Utöver att lösa problem hjälper vi er att realisera den fulla potentialen hos er lösning.

Planerade uppgraderingar kan utföras medan er lösning används. Andra potentiella störningar är strategiskt fördelade för att minimera kostsamma driftstopp.

Alla kunders behov är olika och det är även det förväntade beteendet hos varje uppkopplad enhet. Därför ser vi alltid till att förstå varje kunds unika behov. Med en tydlig strategi fortsätter vårt kompetenta team att arbeta tills alla problem är lösta.

– Patrik Hentzel, Head of Customer Service

Patrik arbetade tidigare med Telenor och har varit en del av vårt Service Operations Center-team sedan dag ett. Idag leder han sitt team mot det gemensamma målet: Att stödja Telenor Connexions kunder på bästa möjliga sätt och snabbt lösa potentiella problem.

Ert dedikerade team finns tillgängligt dygnet runt

Telenor Connexion Service Operations Center är bemannad dygnet runt. Vårt team av specialister erbjuder bred kunskap inom IoT och uppkoppling och kan hjälpa er direkt.

Ditt dedikerade serviceteam av tekniska experter.

Telenor Connexion Teknikcenter

Telefon +46 410 338 00. Campus Gräsvik 12, Karlskrona, Sverige

Test Lab

Experiment med applikationer, moduler och betaversioner i en kontrollerad radiomiljö i kombination med live core-nätverk.

Nyhetsbrev Stay Connected

Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev får du den senaste kunskapen och information om våra evenemang och webbseminarium.